search
Cem Avcıoğlu
Cem Avcıoğlu
Diğer Yazıları

Dijitalleşmenin Etkileri Yazılı Medyada Hissedilmeyi Sürdürüyor

TÜİK, Temmuz ayı ortalarında 2019 yılına ilişkin yazılı medya istatistiklerini açıkladı. Veriler, önceki beş yılda görülen eğilimlerin güçlü biçimde sürdüğüne işaret ediyor. Türkiye’de 2019 yılında yayımlanan gazete ve dergilerin sayısı %8 düşerek 5.485 olurken, bu yayınların toplam tirajı ise aynı oranda azalarak 1,26 milyar olarak gerçekleşti. Böylece her iki göstergedeki gerileme altıncı yıla taşınmış oldu.

İstatistikler, 2013 sonrası yazılı medyaya olan ilginin hissedilir oranda düştüğünü gösteriyor. Nitekim son altı yılda gazete/dergi tirajı %49 oranında düştü. Yayınların reklam gelirlerinin derlendiği son dört yılın verileri de düşen tiraj rakamına bağlı olarak aşağı yönlü bir grafik çiziyor. 2016-2019 yılları arasında reklam gelirlerinde ortalama reel düşüş %11,5 olurken, söz konusu oran gazete/dergi adedi başına hesaplandığında ise %6,8 oluyor.

Küresel ölçekte haber okuma alışkanlığının dijital ortama kaymasının bir sonucu olarak Türkiye’de yazılı medyaya olan talep, gelişmiş ülkelerde görülen aşağı yönlü patikayı takip ediyor. Zira 2013 yılından bu yana %50 seviyelerinden %88’e yükselen hanelerde internete erişim oranı bu eğilimi destekliyor.

Bunlar da İlginizi Çekebilir

news
Isınan Bir Dünyada İş Gücü
12.09.2024 — 3 dk. Okuma
news
Hava Kirliliği ve Afetler
30.09.2024 — 3 dk. Okuma
Diğer Blog Yazıları